Een activity tracker stond al een tijdje op mijn wishlist en toen ik in september jarig was, kreeg ik ‘m cadeau. Ik draag ‘m nu een maand en besloot een Fitbit Inspire 2 review te schrijven met alle ins en outs en mijn ervaring. Lees je mee?

Betaalbare activity tracker

Al een tijdje liep ik met het idee rond om een activy tracker te kopen. Zoals ik eerder vertelde, heb ik al sinds mijn eerste zwangerschap last van bekkenklachten. Drie zwangerschappen later is dat nog steeds een ding waar ik dagelijks tegenaan loop. Vandaag de dag is de grens tussen inspanning en overbelasting nog erg dun en gaat het opbouwen van mijn conditie naast het dagelijks leven met hele kleine stapjes. Het leek me een goed idee om zo’n ‘sporthorloge’ te kopen zodat ik mijn belastbaarheid wat beter in beeld kon krijgen. Ik had al enkele keren wat modellen opgezocht, maar toen ik er voor mijn verjaardag eentje mocht uitzoeken, besloot ik op zoek te gaan naar een betaalbare activity tracker. Ik ben per slot van rekening niet van plan om de marathon te lopen, dus wilde er geen groot budget aan spenderen. Ik wilde voor €100 klaar zijn en na een uitgebreide vergelijksessie en het lezen van tal van reviews, viel mijn keuze op de Fitbit Inspire 2. In deze review vertel ik hoe deze betaalbare activity tracker bevalt!

Betaalbare activity tracker fitbit sporthorloge tip budgetproof - Mama's Meisje blog

Waar lette ik op bij de aanschaf?

Waar moest mijn betaalbare activity tracker aan voldoen? Allereerst keek ik naar de prijs, aangezien ik maximaal €100 wilde uitgeven. Daarnaast viel het mij op dat je de keuze kunt maken voor een model met een GPS systeem, maar in de meeste gevallen heb je dan ook een hoger budget nodig. In de categorie waarin ik zocht, gaat het vaak om horloges waarbij je je telefoon moet koppelen voor GPS-tracking. Met andere woorden: dat je dan bijvoorbeeld een blokje om gaat en later je route terugziet op zo’n kaartje met bijbehorende gegevens zoals afstand, calorieverbruik en dergelijke. Ik ga nooit op pad zonder telefoon, dus ik vond dit geen punt en het een te grote investering om geld bij te leggen voor deze functie. Grootte, model, formaat van de activity tracker en materiaal van het bandje, evenals merk: ik kan er veel over zeggen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wil je de activity tracker als verlengstuk van je mails en apps gebruiken of niet? Dat soort dingen heb ik dus allemaal helder gekregen door verschillende modellen met elkaar te vergelijken en reviews te lezen. Al snel bleek dat ik het gewoon simpel wilde houden: geen apps of berichtjes op mijn activity tracker, maar puur de activiteiten op een dag willen meten. GPS was voor mij geen must en ik wilde graag een smal, comfortabel bandje. Nadat ik er een avondje voor had gezeten, vond ik mijn betaalbare activity tracker. Ik bestelde ‘m, laadde ‘m op en heb ‘m sindsdien regelmatig gedragen. Of ik tevreden ben? Ja zeker! Niet voor niets dat ik deze Fitbit Inspire 2 review wilde schrijven!

Eigenschappen Fitbit Inspire 2

Een review is niet compleet zonder een lijstje met eigenschappen. Hier komen ze:

• De Fitbit Inspire 2 heeft een OLED scherm met een diagonaal van ongeveer 1,8 centimeter, hoogte van 3,73 centimeter en breedte van 1,67 centimeter. Het scherm is 1,29 centimeter dik. Deze activity tracker weegt 8,5 gram en is waterdicht tot 50 meter diepte.
  • Polsbandjes zijn verkrijgbaar in de kleuren zwart, wit en roze en zijn gemaakt van siliconen. Er wordt, naast een standaard bandje, ook een polsbandje bijgeleverd die geschikt is voor een grotere polsomtrek. Het polsbandje sluit met een gesp. Er zijn diverse shops waar je ook andere kleuren en printjes polsbandjes kunt bestellen.
  • Door middel van een lampje aan de binnenzijde van de horlogekast wordt je hartslag continu gemeten. Verder meet de Fitbit Inspire 2 afstand, calorieverbruik, conditie, slaap en stappen.
  • De Fitbit Inspire 2 heeft een accu, er wordt een oplaadsnoertje bijgeleverd met een USB-poortje. Er zit geen stekker bij, maar je kunt dan de stekker van je telefoonoplader gebruiken of er los één bijbestellen.
  • Om de Fitbit Inspire 2 te kunnen koppelen aan de Fitbit app op je smartphone, dient je smartphone minimaal Android 7.0 of iOS 13.0 of hoger te hebben. Indien je ook functies als ‘berichten ontvangen/verzenden’ en dergelijke wilt gebruiken (meldingen ontvangen via je activity tracker), check dan even goed of je smartphone compatibel is met deze Fitbit.
  • Je kunt routes bijhouden door de Fitbit Inspire 2 middels bluetooth met je telefoon te connecten. Deze Fitbit heeft géén ingebouwde GPS-ontvanger.
  • Er zijn tal van technische specificaties die de Fitbit Inspire 2 review alleen maar saai zouden maken om te lezen, dus ik verwijs je met alle liefde door naar deze uitgebreide productpagina waar je ook veel reviews van gebruikers kunt lezen! Op het moment van schrijven kost de Fitbit Inspire 2 €93,99.

sporthorloge roze jasje - Mama's Meisje blog

Fitbit Inspire 2 review

Alles goed en wel, een heleboel info maar de grote vraag is natuurlijk hoe deze betaalbare activity tracker mij bevalt! Na een maand besloot ik dat het tijd was om de Fitbit Inspire 2 review te schrijven. En die is niet verrassend, want ik ben erg tevreden over mijn aankoop. De korte samenvatting is dat ie gewoon doet wat ie moet doen en dat doet ie goed. Als ik mijn mening iets uitgebreider toelicht, dan ben ik tevreden over het bandje: dat zit comfortabel en voelt licht. De ‘horlogekast’ heeft een kleine bolling aan de binnenzijde waardoor ik aan het begin moest wennen aan een drukpunt op mijn pols, maar het bandje is verstelbaar en na een dag of twee merkte ik er al niets meer van. In de afgelopen maand heb ik ‘m niet elke dag gedragen: gemiddeld zo’n 5 dagen per week. Bij mijn aankoop kreeg ik een jaar lang gratis Fitbit Premium abonnement in de app, deze wordt stilzwijgend verlengd in een betaalde variant. Ik heb dus in mijn agenda een notitie geplaatst zodat ik dit abonnement tijdig zou kunnen stopzetten indien ik hier geen gebruik van wil maken. Via de app zie je de gegevens van die dag en kun je ook gemiddelden van 7, 30 of 90 dagen inzien. Ook krijg ik wekelijks een mailtje met de statistieken van de afgelopen week en dat vind ik erg leuk! Het bied mij veel inzicht en stimuleert me om gemotiveerd te werken aan mijn beweeg- en hersteldoelen. Binnenkort zal ik weer een uitgebreide update schrijven over het afvallen na de derde zwangerschap, maar deze Fitbit geeft mij zeker een duwtje in de goede richting!

Heb jij een activity tracker? En wat vind je van deze Fitbit Inspire 2 review? Ik lees graag je reactie in de comments of op Facebook of Instagram!

september 9 2019 2 00 pm findlay residence 1

Affiliate: disclaimer