Vakantie naar Mallorca in de planning? In deze Protur Vista Badía review vertel ik alles over ons verblijf, waar we boekten, wat het kostte én of ik dit aparthotel nog steeds zou aanraden nu onze vakantie er weer op zit… Lees maar mee!

Betaalbaar hotel Mallorca

Een lang weekend zon, zee en strand: dát was waar we behoefte aan hadden! Momlife is druk: we houden vele balletjes in de lucht en de tijd vliegt. Soms zo hard, dat we tijd tekort hebben en amper aan onszelf toekomen. Als ik even voor mezelf spreek, hebben wij hier thuis een pittig jaar achter de rug, maar vierde ik ook een heleboel successen. Zowel het positieve als het mindere maakten veel indruk: ik merkte dat ik toe was aan even ontspannen, tijd doorbrengen met m’n vriendinnen en nog het allermeest aan even helemaal niets hoeven. Een minitrip naar Mallorca klonk me afgelopen winter dus als muziek in de oren en al snel begon onze zoektocht naar een betaalbaar hotel. Voorwaarden: er moest een zwembad zijn, het moest comfortabel én schoon zijn en op loopafstand van strand, boulevard en you name it. We wilden géén partygebied maar wel gezelligheid en reuring. Natuurlijk hadden we ‘geluk’ dat we buiten het hoogseizoen om konden boeken, maar toch wilde ik jullie mijn Protur Vista Badía review niet onthouden. Wie weet ben je nog op zoek naar een verblijf voor je vakantie naar Mallorca, dus ik vertel je graag waarom wij dit hotel boekten en hoe het is bevallen!

Vakantie naar Mallorca Protur Vista Badía review - Mama's Meisje blog

All inclusive: totale ontspanning

Kijk, de één wil dagenlang actief zijn en ieder hoekje en gaatje van de vakantiebestemming zien en ervaren, maar onze eisenlijst was iets simpeler. Wij wilden gewoon op een strandbedje ploffen, boeken lezen, van een wijntje nippen en af en toe een duik nemen om af te koelen. En oké, één wandelingetje per dag moest ook nog wel lukken, maar niet te ver graag. Dus die boulevard moest op loopafstand zijn en het strand ook, please. Aangezien we voor 3 nachten wilden boeken, was de uitdaging iets groter. Uiteindelijk ontdekten we op de website van De VakantieDiscounter de hotelketen van Protur. Een beetje googelen leerde ons dat Sa Coma een leuk, iets rustiger plaatsje op Mallorca is waar geen keiharde partytaferelen plaatsvinden maar waar het wel gezellig is. Al snel besloten we te boeken en de titel van deze blog vertelt je natuurlijk al waar je in deze Protur Vista Badía review over gaat lezen. Naast Vista Badía zijn er nog enkele Protur hotels in Sa Coma te vinden: het Protur Safari Park, het Protur Biomar Sensatori Resort en Protur Sa Coma Playa Hotel & Spa. Deze accommodaties liggen allemaal vlakbij elkaar. De reden waarom wij kozen voor Protur Vista Badía, was vanwege de beschikbaarheid op de dagen dat wij wilden boeken én het all inclusive concept. We wilden ons tijdens onze vakantie niet druk hoeven maken over ontbijtjes scoren, lunch regelen of noem maar op: dat past veel meer bij een stedentrip. Nee, doe ons maar zo’n polsbandje waarmee we kunnen bestellen aan de bar, ijsjes kunnen pakken uit de vrieskist, kunnen aanschuiven bij het ontbijt en kunnen smullen van één van de uitgebreide lunch- of dinerbuffetten. En dus boekten we voor drie personen, inclusief vlucht (met EasyJet vanaf Schiphol Airport), transfer, één stuks ruimbagage (we deden samen met één koffer) en annuleringsverzekering voor iets meer dan €500 per persoon. Toeristenbelasting betaalden we ter plaatse en later boekten we nog stoelen in het vliegtuig, zodat we zeker wisten dat we bij elkaar zouden zitten. Toevallig zat er grote handbagage inbegrepen bij het stoeltype dat wij kozen, er kwam hierdoor nog ongeveer €20 per persoon bij (kosten voor heen- en terugreis samen).

gezinsvakantie naar spanje - Mama's Meisje blog

Aparthotel Protur Vista Badía review

Wij verbleven in een standaard appartement, dat bestaat uit twee kamers en is uitgerust met:

• Een woonkamer met eethoek, televisie, telefoon, kluis (tegen betaling van €1 per dag), twee (slaap)banken en een balkon of terras.
  • Een kitchenette met koelkast, magnetron en waterkoker.
  • Badkamer met inloopdouche, toilet en föhn.
  • Gratis Wifi en er is airco/verwarming aanwezig.

standaard appartement Aparthotel Protur Vista Badía review Sa Coma Mallorca beoordeling ervaring - Mama's Meisje blog

Onze kamer (nummer 001) lag aan de linkerzijde en keek uit over het zwembad en de pool bar. Bij aankomst kregen we de polsbandjes die je om dient te hebben tijdens het verblijf, zodat je gebruik kunt maken van het all inclusive concept. Bij de receptie stond een bordje met een qr-code die linkte naar een website. Op die website vonden wij alle actuele informatie die van toepassing was op ons verblijf. Zo is er 5 dagen per week schoonmaak (niet op dinsdag en zaterdag), is het mogelijk om excursies te boeken en is de standaard uitchecktijd 11.00 uur. Andere dingen die handig zijn om te weten indien je tijdens het lezen van mijn Protur Vista Badía review overweegt om hier te boeken:

• Badhanddoeken kun je, tegen betaling van een borg van €10 per stuk, bij de receptie lenen. Deze kunnen dagelijks omgewisseld worden voor schone exemplaren. Bij betaling van de borg krijg je een bonnetje, bewaar dit goed en lever het aan het einde van je verblijf weer in om je borg terug te krijgen.
  • Er zijn wasmachines en drogers aanwezig. Muntjes hiervoor zijn te koop bij de receptie (€1 per stuk).
  • Er is een gym aanwezig, deze dient voor gebruik gereserveerd te worden.
  • Er is een groot buffetrestaurant waar ontbijt, lunch en diner worden geserveerd op bepaalde tijden. Onze ervaring is dat er ruim de tijd is om hier gebruik van te maken. Ook is er een pool bar waar, in ietwat kleinere vorm, ook driemaal daags een buffet te vinden is. Daarnaast zijn er enkele restaurants waar je, na reservering, all inclusive kunt genieten. De keuze is reuze en wij waren tevreden met de kwaliteit.
  • Bestellen bij de bar: het is raadzaam om de kaart te raadplegen. Niet alle (alcoholische) dranken zijn inbegrepen bij het all inclusive concept. Bijvoorbeeld cappuccino, Irish coffee, bepaalde biersoorten en alcoholische versnaperingen. Vaak geldt wel een korting, maar wij konden prima uit de voeten met de cocktails en wijntjes die wél inclusief waren.
  • Hoewel wij kindloos vakantie vierden, is Protur Vista Badía een kindvriendelijke bestemming. Zo is er een kidsclub voor kinderen van 4 tot 12 jaar, een speciaal peuterbad, een kleine omheinde speeltuin en nog een kindergedeelte in het ‘grote’ zwembad. Wij vonden dat er veel animatie is en dat er regelmatig weer nieuwe spelletjes en activiteiten op het programma stonden. Inclusief foute vakantiehits die niet meer uit je hoofd gaan.
  • Je mag ook gebruik maken van de zwembaden bij de andere (naastgelegen) Protur hotels.
  • Het hotel is rolstoelvriendelijk en er is een speciale stoel bij het zwembad aanwezig voor mindervaliden om in het zwembad te komen.

zwembaden Protur Vista Badía review hotel ervaring Mallorca beoordeling - Mama's Meisje blog

all inclusive betaalbaar hotel op Mallorca met kinderen tip - Mama's Meisje blog

Mijn oordeel

Ons verblijf op Mallorca was erg aangenaam: ik kijk heel tevreden terug en ben positief over de geboekte accommodatie. Het hotel is schoon, de bedden zijn goed, de badkamer is prachtig en het geheel ziet er vrij nieuw uit. Het personeel is vriendelijk en je ziet echt dat ze hard werken om je als toerist een fijne vakantie te laten hebben. Het eten mist wat variatie, wat denk ik vooral bij een langer verblijf gaat ‘opspelen’, maar de keuze is reuze en ik vond de kwaliteit prima. We reserveerden één avond bij het Italiaanse restaurant (Sicilia), dit bleek ook gewoon een buffet te zijn maar dan kleiner. We zaten wel lekker in het zonnetje en een stuk rustiger dan in de eetzaal, dus prima voor de afwisseling! Het hotel wordt veelal bezocht door Engelsen en Duitsers, het strand is op loopafstand (kleine 10 minuten) en de boulevard is klein, maar gezellig. Natuurlijk kun je een auto huren om andere plaatsjes, zoals Cala Millor (5 minuten), maar wij hebben heerlijk relaxte dagen gehad en ontzettend genoten. Ik sluit deze Protur Vista Badia review dan ook positief af: zouden we nogmaals moeten boeken, dan zou ik dat zéker opnieuw doen!

Ben jij weleens op vakantie naar Mallorca geweest? Ik lees graag je reactie in de comments of op Facebook of Instagram!

liefs karin - Mamas Meisje blog